Przejdź do głównej zawartości

O chromie, czyli kolejna dygresja chemika

Zapewne nie jedna z Was, podejmując walkę z nadprogramowymi kilogramami rozważała wspomożenie się 'tabletkami odchudzającymi'. Wokół nich narosło wiele mitów, wiadomo na pewno, iż:
- kuracja taka do tanich nie należy,
- nic się za nas (niestety) samo nie zrobi.

Dziś nie chcę rozpisywać się na ten temat, chciałam aby aluzja ta była wprowadzeniem do głównego tematu mojego dzisiejszego postu- chromu.
Chrom kojarzyć się może z wieloma rzeczami- chromowanymi powierzchniami, barwnikami albo po prostu z  pierwiastkiem umiejscowionym na tablicy Mendelejewa.
Tutaj warto zauważyć, iż pierwiastek ten występuje na wielu stopniach utlenienia, najważniejsze ze względu na nasz organizmy są jednak dwa: +III oraz +VI. Ten drugi należy do toksyn i odpowiada za nieprzyjemne wypryski skórne, zwane wypryskami kontaktowymi. Nie chcę jednak skupiać się nad nim.

Zaczynając swoją nową dietę życia, stanęłam przed wielkim dylematem- jak ograniczyć ilość spożywanego cukru? Nie ukrywam, że wcześniej biłam wszelakiego rodzaju rekordy jeśli chodzi o słodzenie kawy czy herbaty. Tak, potrafiłam wsypać 12 łyżeczek cukru do standardowego kubka i zastanawiać się, czy aby taka mieszanina jest wystarczająco słodka.
Kurację 'odtruwającą' rozpoczęłam od wyrzucenia wszelakich gazowanych napojów, przerzucenie się na wodę mineralną i przełykanie z wielkim trudem naparu z zielonej herbaty. Pęd do słodkiego jednak pozostał i tu z pomocą przybył mój bohater, dostępny w aptekach pod nazwą chromu organicznego. Listek tabletek kosztuje w granicach 3-4 zł.



Chrom wpływa na metabolizm insuliny, dokładniej reguluje stężenie cukru we krwi poprzez pobudzenie produkcji insuliny, przez co pozwala walczyć z pociągiem do słodyczy. Co jest ciekawostką, niedobór tego mikroelementu odpowiada również na większą ochotę na napoje wyskokowe, uczucie zmęczenia, a nawet stany lękowe!
Należy jednak pamiętać, iż każdy ma swoje wady- również chrom. Kuracji powinno się unikać podczas przyjmowania witaminy C lub diety w nią bogatej, ponieważ według najnowszych badań mieszanka taka może być mutagenna. Zbyt długie przyjmowanie chromu powoduje 'wypieranie' innych niezbędnych pierwiastków z naszego organizmu, chociażby cynku i żelaza.

Tak więc o czym należy decydując się na pomocną dłoń chromu?
- Kuracja nie powinna trwać dłużej niż 2 tygodnie. Po tym czasie należy zrobić sobie przerwę.
- Jedna tabletka (200mcg) dziennie, nie więcej.
- Suplement należy przyjmować z pożywieniem, albo popijać dużą ilością wody, ponieważ sam chrom może powodować podrażnienia żołądka.
- Unikamy źródeł prostych węglowodanów, w tym cukru.

Oczywiście nie namawiam do suplementów w postaci tabletek- wystarczy urozmaicić swoją dietę w rodzynki, śliwki, szparagi czy grzyby.

Czy faktycznie pomaga?
Każda z nas musi się przekonać o tym na własnej skórze. Niektóre źródła podają, iż faktycznie ma on wpływ na obniżenie masy ciała, inne temu zaprzeczają. Najlepiej obserwować siebie i reakcję swojego organizmu. Faktem jest to, że może trzymać bacik nad pragnieniem małego grzechu w postaci nieplanowanego batonika wieczorem.

Jeśli chodzi o mnie, to w faktycznie pomógł mi przywrócić poprawne pojmowanie słodkości potraw.

Ktoś stosował? Jakie jest Wasze ogólne zdanie na ten temat?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Miejsca w sieci, w których można mnie śledzić - porównanie portali pomagających w odchudzaniu

Tym razem zbiór stron i portali internetowych, z których korzystam w celu śledzenia moich postępów. 1. Slank 2. FatSecret 3. Endomondo Ktoś mógłby zapytać - dlaczego korzystam z aż trzech, przy czym w każdym aktualizuję dany z różną częstotliwością. Odpowiedź jest prosta - bo żaden z tych portali nie jest idealny i każdemu czegoś w mojej opinii brakuje. Nie znalazłam do dziś strony idealnej, dlatego wspomagam się nimi trzema. Stąd pojawił się również pomysł na porównanie tych trzech stron. Jesteście ciekawi, który jest najbardziej użyteczny, który może Wam się przydać? Slank.pl Endomondo.pl FatSecret.pl Oprawa wizualna / łatwość w poruszaniu się po portalu +++ Tutaj prym wiedzie Slank, szata graficzna cieszy oko i pozwala na znalezienie wszystkich informacji w kilka sekund. Obsługa tej strony nie powinna sprawić problemu nikomu, nawet osobie która przed chwilą założyła tam konto. + Drugi w mojej opinii jest End

Metamorfoza w zdjęciach z rozmiaru 42/44 do 36/38

Pewien czas temu pisałam, że przymierzam się do opublikowania rezultatów w rzeczywistości, tak by cyferki które zamieszczam na blogu mogły znaleźć swoje odniesienie w wyglądzie. Cóż, zdjęcia innych dziewczyn 'przed' i 'po' działają na mnie niesamowicie- zazdroszczę takich postów, tak i ja postanowiłam takowe zestawienie wykonać. Co prawda moje odchudzanie i praca nad sylwetką nie jest zakończona, ale czemu nie? Od razu muszę zaznaczyć, że nie mam zdjęcia w bieliźnie 'przed'. Od opublikowania zdjęcia 'w trakcie' też powstrzymuje mnie kilka aspektów- dlatego mam nadzieję, że wybaczycie mi takie w ciuchach. Zdaję sobie sprawę z tego, iż mogą być mało miarodajne. Posiłkując się  tabelą rozmiarów  swój rozmiar początkowy określiłam na 42/44. Natomiast obecnie jest to 36/38.  Tutaj  aktualne zestawienie w liczbach. Rozmiar 42/44 - zdjęcia z przełomu kwiecień/maj Rozmiar 36/38 - zdjęcia z dnia dzisiejszego. Zdjęcia są słabej jakości, zdaję

Slank.pl- gra w odchudzanie + KONKURS!

Dzisiaj przychodzę do was z notką dotyczącą portalu Slank.pl . . Pierwsze co było pozytywnym zaskoczeniem, to to, iż Slank.pl jest czymś co można określić jako portal społecznościowy zrzeszający ludzi zainteresowanych dietetyką, szukających motywacji i próbujących zmienić siebie, a rejestracja na nim jest darmowa. Jest czymś co porównałabym do dietetycznego facebooka, do tego w bardzo przyjemnej i przejrzystej szacie graficznej. Zerknijmy na mój panel: Po rejestracji mamy widok na przejrzysty i prosty do opanowania interfejs, po którym zamierzam was oprowadzić. Pierwszą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę- to 'mój dziennik'. Po publikacji posta, pojawia się on w zakładce blogosfera- każdy może Cię zmotywować i samemu można komunikować się z innymi użytkownikami serweru. Tutaj także można skontaktować się z administracją strony- zadać pytanie, przesłać opinię lub podesłać pomysł do realizacji. Niezależnie od blogosfery działa zakładka 'dyskusje':